Pasning og medbragt mad

22. oktober 2014

Alder:
6 mdr.

Pasning og medbragt mad

Kære Helen.

1000 tak for din besvarelse! Vi køre på med at få kørt Siff ind i Rutinerne, det virker til at hun er begyndt at forstå budskabet... Dog stadig med nogle små bump på vejen, stadig store problemer om aften. Men det skal nok komme, er fortrøstningsfuld.

Jeg bliver lige nødt til at sende dig et spørgsmål til, denne gang vedr. pasnings tilbud. Som sagt er Siff nu snart 6 mdr (d. 07/11) d. 1/12 har vi fået tilbudt pasning på deltid, der er hun jo stadig ikke særlig gammel. Da det var vores første prioritet, har jeg haft svært ved at skulle afslå. Der er plads mangel i den kommune vi bor i, og derfor er vi naturligvis bange for vi ikke vil få tilbudt samme plads senere.

Så altså vi har accepteret. Dog med lidt ondt i maven. Hun er jo ikke så gammel.

Hun er altid været rigtig god til "fremmed", dog har hun lige haft en periode hvor "fremmed" var et utrykt emne, hvor kun mor eller far skulle nærme sig hende. Vi havde hende passet i et par timer ved Farmor og Farfar igår, lidt for at teste hende, og vi mor og far ...

Annonce

... kunne ordne div ting i byen. Det klarede hun til UG. Hun havde virkelig hygget sig, lige frem tilladt farmor at skifte hende, hvilket hun nægtede for et pr uger siden. var SÅ stolt. Der fik jeg det også lidt mere roligt ved tanken om at lige om lidt skal JEG undvære hende. AV! Ja det er jo når alt kommer til det, mig der kommer til at lide af separations angst, og min lille skat kommer til at få så mange dejlige oplevelser.

Mit spørgsmål vedr kost. Det er deltid vuggestue uden kost. Ja så er det jo mig der skal sørge for at hun får mad med. Men hvilken slags mad skal jeg give hende.
Grød bliver jo ret så kedelig hvis jeg laver det hjemme fra. Men det er vel nærmest det jeg bliver nødt til. Nu ved jeg ikke meget om kost for en 7 mdrs. Hvad er de klar til at kunne fordøje? Og ja det skal jo også være rimelig let for pædagogerne. De skal jo ikke bruge tiden på at forberede mad i køkkenet, når de skal passe mit barn. Hvad ville du forslå jeg gav hende for det også skal være spændende at spise mad.

Med Venlig Hilsen

Hønemor :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig